Menu
totaalpartner in business

Week van het Brood van 17 tm 23 januari

10 januari 2022

Iedereen heeft soms een beetje volkoren nodig’. Met die slogan vindt in de derde week van januari 2022 de Week van het Brood plaats.

Brood is een geliefd product, maar er zijn ook mensen die brood laten staan, meldt initiator NBC op zijn site. Dat consumenten brood laten staan kan zijn om onjuiste redenen of komen door misverstanden over brood. NBC: ‘Daarom gaan we de liefde voor brood weer aanwakkeren, met een campagne tijdens de Week van het Brood: van maandag 17 tot en met zondag 23 januari. Volkorenbrood staat in de spotlights onder het motto: ‘Iedereen heeft soms een beetje volkoren nodig.’ Eerdere cijfers van het Nederlands Bakkerij Centrum laten zien dat ruim 40% van de consumenten de intentie heeft om hun voedingspatroon aan te passen in januari. Gezondheid is hierbij de belangrijkste drijfveer. Vrouwen zijn hierin nog iets fanatieker dan mannen (44% versus 36%).

De Week van het Brood in de derde week van januari 2022 is tevens de aftrap van een 2-jarige imagocampagne, die het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC) en het Belgische Instituut Brood en Gezondheid uitvoeren namens 7 branchepartijen uit Nederland en België.

Campagnemateriaal

De mascotte van de campagne is een ‘volkorenbroodmannetje’ die mensen op een symbolische manier een steuntje in de rug geeft. Speciaal voor de Week van het Brood is er campagnemateriaal ontwikkeld, dat bakkers uit het grootbedrijf kunnen bestellen bij de Nederlandse Vereniging voor de Bakkerij (NVB) en ambachtelijke bakkers bij de Stichting Ambachtelijke Bakkerij (SAB). Ook bij het NBC is nadere informatie op te vragen Met het pakket hebben bakkers materiaal in handen om de verkoop van volkorenbrood te promoten en uw klanten meer te vertellen over het goede van volkorenbrood.

Om de zichtbaarheid van de campagne te vergroten en de verkoop van (volkoren)brood te stimuleren, is er tijdens de campagneperiode promotiemateriaal beschikbaar, zoals posters en vloerstickers voor op de winkelvloer van bakkerswinkels en supermarkten. En digitale banners en video’s voor social kanalen.

Het promopakket bestaat uit: poster: voor in de winkel, de etalage of het stoepbord, wobbler en schapstrip: voor bij uw volkorenbrood, volkorenbollen en andere volkorenproducten, vloersticker, te plakken op de plek waar het meeste volkorenbrood in de winkel wordt gepresenteerd en folders om aan klanten mee te geven.

Tijdens de Week van het Brood is er voor uw klanten ook een winactie ‘Wie gun jij een beetje volkoren?’, waarmee klanten een exclusieve volkoren ontbijtbox voor iemand kunt winnen. De winactie loopt via de folder in het promopakket, via de website Brood.net en de social kanalen. De winactie loopt via de folder, website en social media. Berichten en afbeeldingen hiervoor komen eerdaags beschikbaar.

Digitale promomaterialen, zoals banners en afbeeldingen voor uw website, narrowcasting, nieuwsbrief en social media komen binnenkort beschikbaar via een downloadpagina op brood.net. Op brood.net/weekvanhetbrood lezen consumenten alles over de winactie en het goede van volkoren.

Natuurlijk kunt u ook uw eigen volkorenbrood acties koppelen aan de campagne.

 

 

Ook interessant om te lezen