Menu
totaalpartner in business

Stichting Bedrijfsopvolging Bakkerij zit niet stil

21 oktober 2019
Vooraanstaande organisaties in de bakkerij willen bedrijfsopvolging in de bakkerij stimuleren en aanjagen. Beko is een van de organisaties die participeert in de Stichting Bakkerijopvolging Bakkerij. De stichting heeft als doel: het vinden van voldoende potentiele kopers voor economisch rendabele ambachtelijke bakkerijen en voor renderende bakkerijwinkels voor nu en in de toekomst.

Babiche van de Loo is als projectcoördinator van de Stichting Bedrijfsopvolging Bakkerij aangesteld. Haar activiteiten liggen op het vergroten van de bewustwording en interesse voor een overname van een ambachtelijke bakkerij en het werven van kandidaten voor een toekomst als zelfstandig bakkerij-ondernemer. Die werving kan zowel binnen als buiten de sector plaatshebben en richt zich in grote mate op het zijn van een geschikte ondernemer. Het gaat hier om dat er nieuwe wegen worden aangeboord buiten de gebaande paden, van mensen die nu nog niet weten dat ze misschien later wel een bakkerij overnemen.

Enkele maanden geleden heeft de Stichting Bedrijfsopvolging Bakkerij de website www.ikwileenbakkerij.nl gelanceerd. De site is samen met de Facebook-pagina onderdeel van de bewustwordings-& wervingscampagne. Op de website vindt u informatie over de stichting zelf, actuele onderwerpen en verhalen van enthousiaste ondernemers uit de praktijk.

Onlangs zijn er nieuwe onderwerpen toegevoegd:
Interessetest
Potentiële nieuwe ondernemers kunnen middels een korte test van 6 vragen kijken hoe ‘geschikt’ zij zijn voor het ondernemerschap in de bakkerij.
Ideale ondernemersprofiel
De ideale ondernemer bestaat niet, maar toch ziet de Stichting dat (succesvolle) ondernemers vaak wel beschikken over bepaalde eigenschappen en kwaliteiten. Op de site zijn die eigenschappen en kwaliteiten omschreven zodat bezoekers van de site kunnen bepalen hoe hun ondernemerskwaliteiten zijn.
Vacatures
Het scala aan te koop staande bakkerij bedrijven is breed en elk type bedrijf vraagt om andere kwaliteiten van de ondernemers. Deze ‘profielen’ worden vertaald naar vacatures die de stichting regelmatig gaan posten op Facebook en de website.

Ook interessant om te lezen

    Bakkerswereld 26 juni 2020
    Wij zijn een coöperatie
    Bakkerswereld 26 juni 2020
    'Wij doen meer dan alleen inkopen, wij zijn een coöperatie', o.a. daarover spraken bestuursvoorzitter Aike Hilvers en coöperatiedirecteur Marquerithe Verheul met Bakkerswereld.
    beko coöperatie
    Broodcampagne
    Bakkerijbranche
    Broodcampagne
    Meer brood op de plank! Met die intentie heeft het Nederlands Bakkerij Centrum een aanvraag bij de Europese Commissie ingediend voor een vervolg op de imagocampagne ‘Brood. Goed verhaal’.
    Bakkerijbranche
    Beko Speculaaskeuringen
    in oktober
    Beko Speculaaskeuringen
    Voorgaande jaren koppelde Beko de speculaaskeuringen aan de Beko Najaarsdagen. Dat lukt dit jaar niet, maar toch worden er ook dit jaar speculaaskeuringen gehouden.
    beko coöperatie