Menu
totaalpartner in business

Brood, goed verhaal

29 augustus 2022

Imagocampagne toont de gezonde waarde van brood

Het imago van brood is onvoldoende meegegaan met zijn tijd, terwijl het juist heel goed past in een moderne, gezonde levensstijl. Vanaf september is daarom de nieuwe imagocampagne “Brood, goed verhaal” overal te zien. Dit vervolg is een verdiepingsslag op de afgelopen (gelijknamige) campagne. Door op een prikkelende, verhalende manier te vertellen over alle voedzame kanten van brood sluiten de broodverhalen direct aan op de behoefte van mensen aan informatie over

voeding en gezondheid. Na de zomer is deze campagne volop te zien: via televisie, social media, online video en print. 

 

Het “Succesverhaal – over de korrel die zo lekker in z’n vliesje zit” is gedurende week 35 (vanaf 1 september) t/m week 39 op TV te zien en ook online, zoals op YouTube en uitzending gemist. Het succesverhaal krijgt nog eens een extra boost door social advertising campagnes via Facebook en Instagram in deze periode. In november vindt een tweede online-flight plaats, waarbij nog 2 andere video’s te zien zijn: het “Onzinverhaal, de feiten op tafel” en het “Sterke verhaal, de superpowers van brood”.

 

Brood krijgt de aandacht die het verdient

Brood heeft anno 2022 niet altijd het imago van een gezond en duurzaam product en sluit nog niet genoeg aan op een lifestyle trend. Ten onrechte denken nog steeds veel mensen bijvoorbeeld dat koolhydraten (uit brood) slecht zijn of dat brood een dikmaker is. Dit terwijl brood heel voedzaam is, barst van de eiwitten, plantaardig is, dichtbij geproduceerd en past bij ieder moment. Iedereen weet vandaag de dag veel over voeding, is bewust bezig met gezondheid en waar eten vandaan komt. De campagne speelt daarop in door te vertellen over de goede eigenschappen van brood als gezond, vers en veelzijdig product en te laten zien dat brood uitermate goed past in een gezonde levensstijl.

 

Van onzinverhaal tot sterk verhaal

Aan de hand van verschillende broodverhalen enthousiasmeert de campagne mensen over brood als onderdeel van een gezonde en bewuste leefwijze. Volkoren vormt de hero van de campagne, als lichtend voorbeeld van al het goede van brood. De campagne wordt aangevuld met pr, communicatie voor voedingsprofessionals en evenementen. Zo vinden de ‘Blik op’-kennissessies en ook de Week van het Brood opnieuw plaats, later dit jaar en in 2023. Jenneke van Elderen, communicatie adviseur bij NBC: “De inhoudelijke en toch luchtige broodverhalen die we vertellen in de campagne passen heel goed bij waar mensen nu behoefte aan hebben. Zo vertelt het Onzinverhaal bijvoorbeeld aan broodtwijfelaars over de feiten op het gebied van voedingswaarde en het Sterke verhaal hoe brood past in een sportieve leefstijl, of je nu bodybuilder bent of een uurtje hardloopt.”

 

Haak aan!

De campagne bestaat uit veel uitingen met het doel zo veel mogelijk consumenten te bereiken. Vanaf nu is ook de downloadpagina www.brood.net/eudownloads in de lucht. Hierop staan dan de materialen waar u gebruik van kunt maken. Zo kunt u de goede verhalen over brood verspreiden naar uw klanten! De downloadpagina wordt gedurende de gehele campagne aangevuld met nieuw materiaal! Dus zet hem in uw lijst van favoriete websites.  

Alle broodverhalen staan verzameld op de website www.broodgoedverhaal.nl, waaronder het sterk verhaal, reisverhaal, liefdesverhaal en kinderverhaal. Deze boekenplank wordt gedurende de campagne aangevuld met nog meer broodverhalen.

 

De campagne komt tot stand door de samenwerking van zeven branchepartijen uit Nederland en België, namelijk NVB, SAB, NEBAFA, FGBB, KVBM-ARMB, Bakkers Vlaanderen en Instituut Brood & Gezondheid vzw. NBC coördineert de campagne.

Ook interessant om te lezen