Menu
totaalpartner in business

Pak uit en pak in stijl

De paasdagen staan weer voor de deur, dus tijd voor chocolatiers, patissiers en bakkers om alles uit de kast te halen. Dat doe je niet alleen met ambachtelijk chocoladewerk of paasbrood, maar ook met een bijzondere verpakking. Een verpakking die jouw ambachtsproducten helemaal af maken. Het draait immers om het totaalplaatje dat de show steelt.

Trends in verpakken

Luxe schotels, hoogglans witte verpakkingen en deep cover bonbondozen voor een extra wow-effect: de wereld van geschenkverpakkingen staat nooit stil. Ook dit jaar zien we weer veel nieuwe trends, dessins en stijlen voorbijkomen. Ook voor de bakker ziet Carla veel kansen om hun presentatie in de winkel een boost te geven. Met de gekleurde bakvormen kan de bakker variëren om verschillende cakesoorten aan te prijzen; geel en groen voor het voorjaar en rood en bruin voor het najaar.


Verluxing van de branche

De consument trekt weer wat vaker de portemonnee en geeft graag wat extra uit aan luxere producten. Een unieke klant- en winkelbeleving is daarmee ook stukken belangrijker geworden. Ook zien we in de branche een stukje verluxing en assortimentsuitbreiding. Daar horen nieuwe, luxere verpakkingen bij, laat accountmanager en verpakkingsadviseur Carla Maquiné weten. “De kracht van de verpakking moet nooit onderschat worden. Eigenlijk is het een cadeau op zich. Het kost misschien wat extra, maar het voegt veel waarde toe aan je product en het is een visitekaartje van je zaak.”


360 graden zichtbaar

We zagen ze eerst in luxe banketbakkerijen in de Randstad, maar nu ook in bakkerijen en chocolaterieën door het hele land: de transparante presentatiebox. Hier draait alles om het pure product, want die is 360 graden zichtbaar. Perfect voor gekleurde paaseieren, maar ook voor chocoladefiguren door het jaar heen. Door te variëren met linten en gekleurde onderleggers, creëer je een luxere uitstraling en kleurcontrasten waardoor je producten nog meer opvallen. Het credo ‘zien is verkopen’ geldt nu als nooit tevoren.


Verpakkingstips van Carla

  • Met linten en corsages is een verpakking helemaal af. Gebruik niet één kleur lint, maar strik ook altijd een themakleur mee. Dit geeft het eindresultaat extra effect.
  • Displayzakjes hebben een luxere uitstraling dan de volledig transparante blokbodemzakjes. Displayzakjes komen in goud, zwart, wit en rood en je kunt hier eenvoudig je logo via een etiket of in folie op kwijt. Chocoladeletterdozen bestellen de meeste banketbakkers en chocolatiers in grote hoeveelheden. Met transparante en zwarte interieurtjes kun je de dozen het hele jaar door gebruiken, door ze bijvoorbeeld met bonbons te vullen.


Nog meer inspiratie opdoen? Ga dan naar www.beko-verpakkingen.nl of vraag je accountmanager van Beko Verpakkingen voor meer informatie.

Ook interessant om te lezen

    Rise! #2 2020 Rise! #2 2020
    Feest in uw winkel!
    Rise! #2 2020
    Met de inspiratie uit Rise! maakt u dit voorjaar een feestje in uw winkel! Ook (of misschien wel vooral) in deze corona-tijd zoekt de consument lekkere producten om thuis van te genieten!
    Rise!
    [EMPTY]
    Rise! #1 2020 Rise! #1 2020
    De trends van 2020
    Rise! #1 2020
    We hebben de oliebollen net achter de kiezen dus steken de goede voornemens alweer de kop op! Wat betekent dat voor u, als bakker?
    Rise!
    [EMPTY]
    Rise! #4 Rise! #4
    Het einde van 'goed genoeg'
    Rise! #4
    De consument wil niet iets van de schappen trekken en afrekenen. De consument wil echt contact!
    Rise!
    [EMPTY]